Корисні поради для митців

Декоративний пояс

Оксана Яківна Петращук-Гинга
викладач композиції та професійної майстерності
Ткацтво – найдавніше ремесло, яким займалися жінки. Тканини виготовляли спочатку для власного вжитку, але вже з ІХ-Х ст. відбувалося відокремлення цього домашнього ремесла як промислу, що задовольняв потреби міського населення. Довгий час існували паралельно народне домашнє ткацтво і цехове ремісництво.
У народному костюмі кінця XIX — початку XX століття пояс виконував різноманітні функції. За допомогою нього закріплявся поясний та охоплювався верхній одяг (для утеплення). Він стягував та захищав м’язи живота від розтягів під час тяжкої фізичної праці. На поясі носили різні предмети повсякденного вжитку. Він був своєрідним талісманом та прикрасою.

Галерея студентських робіт

ХУДОЖНЄ КОВАЛЬСТВО В КОНТЕКСТІ СЬОГОДЕННЯ

Якщо розглядати художнє ковальство в контексті сьогодення і замислитися над питанням, якими елементарними знаннями та навичками повинен володіти студент, який планує після закінчення навчального закладу успішно продовжити свою професійну діяльність у сфері художньої обробки металу, то потрібно виділити декілька ключових аспектів, до яких відносяться: володіння на достатньому рівні академічним малюнком, композицією, скульптурою та кресленням, володіння базовими навичками розмітки, нарізання, гнуття, зварювання, ковки та слюсарки металу, а також налагодження та організація виробничого процесу. Ці аспекти є важливими та взаємопов’язані між собою на кожному з етапів проєктування та виготовлення виробу. Наприклад, досконале володіння рисунком, композицією і скульптурою, є одночасно важливими на кількох етапах роботи. В ескізуванні, проєктуванні, виконанні повномасштабного робочого малюнку, та під час виготовлення деталей і елементів виробу, де є чітка необхідність майстра, бачити та фіксувати пластику лінії та форми.

Важливим аспектом у виробництві виробів з металу, є вміння грамотного використання електрозварювання з подальшою слюсарною обробкою виробу. Фактор якості та охайності остаточного складання, зачищення зварювальних швів, шліфування площин та граней виробу є вирішальним в кінцевому естетичному сприйнятті роботи. Так, до прикладу, виріб із «слабким» загальним компонуванням, але з якісно проведеними збірними, слюсарними та опоряджувальними роботами, буде на порядок вище виглядати на фоні роботи з ідеальною композицією та з неякісною слюсаркою й опорядженням. Отож бачимо, що в художньому ковальстві, як і в любій іншій професійній діяльності всі компоненти виробничого процесу є взає’модоповнюючими та складаються з великої кількості тонкостей та нюансів, опанування яких і є тим мірилом росту професійної компетентності, але для початківця є необхідним зрозуміти і окреслити ключовий базис на який потрібно орієнтуватися в навчанні.

Олег Миколайович Жебчук
викладач композиції та професійної майстерності

Галерея студентських робіт

Вишивання ажурної мережки «цирки»

Неповторний, м’який ефект об’ємності дають одноколірні нитки, якщо стібки рахункової гладі прокладати в різних напрямках – вертикально, горизонтально і з нахилом. Гра світла і тіні створює враження різних відтінків одного кольору.

Марина Іванівна Задорожна
викладач композиції та професійної майстерності

Технічні вправи - основи акварельного живопису

      Перше знайомство початківця з акварельним живописом завжди починається з засвоєння основ акварелі (технічними вправами) та передбачає виконання ряду завдань: рівномірна заливка площини аквареллю,  тон та його градації, вливання тону в тон «по вологому»  та ін.

      Саме такі вправи:

  • розвивають технічні навички в роботі акварельними фарбами, акуратність та уважність; 
  • знайомлять з основними методами та прийомами в акварелі (лесування, по вологому), з технікою однорідної заливки площини;
  • сприяють ґрунтовному вивченню властивостей акварельних фарб.

      Якісне виконання таких завдань, у підсумку, буде запорукою  успіху при виконанні більш  складніших завдань з живопису у майбутньому.

“Якщо ви хочете щастя для дітей, то готуйте їх не для щастя, а для творчої діяльності”

Інна Олегівна Шийчук
викладач рисунка, живопису

ЕТАПИ ВИГОТОВЛЕННЯ ПЕРСТНЯ

Одну із головних особливостей у створенні ювелірних прикрас відіграють матеріали. В даному випадку головним елементом дизайну буде відігравати камінь, а саме – один із різновидів «коралового каменю».

Іван Дмитрович Задорожний
викладач композиції та професійної майстерності

Галерея студентських робіт

ПРОЦЕС СТВОРЕННЯ ПРОЄКТУ

Ювелірний дизайн — це союз форми і функціональності. Дизайнер, в процесі створення, отримує задоволення не тільки від готової прикраси як власного дітища, але і від самого розвитку проєкту, пошуку ідеї та подолання проблеми пов’язаної з її створенням.

Відомо що проєктування виробів — це послідовність дії від постановки проблеми до розробки рішення, яке задовільнить індивідуальні і суспільні потреби, та не знехтує виробничими можливостями.

Необхідно визначити особливості саме цього ювелірного виробу. Відмітити найбільш важливі фактори, які будуть впливати на створення прикраси.

ПРОЦЕС СТВОРЕННЯ ПРОЄКТУ виробу складається з таких самих етапів як і створення нової моделі одягу, аксесуарів та будь-якого продукту дизайну.

Тетяна Василівна Боєчко
викладач професійної майстерності
  • Робота дизайнера обов’язково починається з етапу (пошуку ідеї, аналізу завдання та конструкціювання нової ідеї виробу).
  • Наступний етап (визначення дизайну та ергономіки естетичного характеру виробу) – розробка ескізів.
  • Основний етап моделювання ювелірного виробу та виготовлення в матеріалі.

Галерея студентських робіт

ВИДИ ТА МЕТОДИ МОДЕЛЮВАННЯ

Романія Романівна Бойчук
викладач професійної майстерності, технології та матеріалознавства

Галерея студентських робіт

ІКОНА – ЯК МИСТЕЦЬКИЙ ФЕНОМЕН

Досвід доперва показав, що і в іконах є багато цінного матеріалу… Покажім нашій спільноті, чим ми були і чим залишаємося далі, що в нас живуть прегарні й великі традиції, що ми є носіями великої, рідної культури, що плекаємо таланти…

митрополит Андрей Шептицький

Галина Петрівна Воробйова
голова циклової комісії Дизайн
розклад дзвінків

Основні закономірності побудови рельєфу

“Година роботи навчить більшого, ніж день пояснень”
Михайло Богданович ШУТУРМА
викладач скульптури та рисунка
Руслан Богданович Павук
викладач професійної майстерності

ОСНОВНІ ВІДОМОСТІ ПРО ДЕРЕВООБРОБНІ ВЕРСТАТИ

Галерея студентських робіт

“Єдиний спосіб зробити щось дуже добре – любити те, що ти робиш”
Заступник з НР 1
Віра Юріївна Фижделюк
викладач рисунка, заступник директора з навчальної роботи

Галерея студентських робіт

Матеріали та техніки рисунка (соус, як рисувальний матеріал)

Художній розпис тканини у фаховій підготовці студентів мистецького профілю

Ольга Михайлівна​ Мицкан
викладач композиції, моделювання та конструювання одягу

Методичні рекомендації для створення картки поетапності виконання
орнаментального топірця

Олександр Іванович Марковський
викладач композиції та професійної майстерності

Галерея студентських робіт

Пропорції, лінійно-конструктивна побудова з урахуванням перспективи та виявленням характеру предметів

“Від знань – до істинної творчості”
Галина Миколаївна ЗАПОРОЖЕЦЬ
викладач живопису

Галерея студентських робіт

«Аплікація як вид декоративно-прикладного мистецтва»

Одним із першочергових завдань фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва є пробудження потреби до творчості та розвиток самої здатності творити. Це може бути тільки за обставин, які передбачають можливість вільної ініціативи, самостійності, по-справжньому творчої діяльності, націленої на створення нового та оригінального на противагу повтору, копіюванню. Необхідність такої творчості виникає лише тоді, коли ціннісними основами для студентів стає любов до народного мистецтва, його коріння, його історії.

Педагогічне кредо: «Щоб бути хорошим викладачем, треба любити те, що викладаєш, та любити тих, кому викладаєш» (В. Й. Ключевський )
Зіновія Василівна Сірецька
викладач професійної майстерності

Галерея студентських робіт

“Ні дня без лінії…”

Галерея робіт

ЗАМАЛЬОВКИ ОСІННЬОГО ЛИСТЯ АКВАРЕЛЛЮ

Рисування аквареллю – це щось дуже особисте…
Ірина Вікторівна Ребенчук
викладач живопису та рисунку

Сьогодні четвер, а це означає, що продовжується щотижнева рубрика #корисні_поради. Пропонуємо вам, разом з нами, зануритися у чудовий світ акварельних глибин викладача живопису та рисунку Вижницького фахового коледжу мистецтв та дизайну імені Василя Шкрібляка – Ірини Вікторівни Ребенчук.

«Звідки у осені стільки кольорів? Осінь , наче художник. велетенським пензлем розфарбовує яскраві кольори плоди та листя. Вона пахне чебрецем, опеньками , стиглими яблуками.

Осіннє листя завжди було улюбленим об’єктом зображення. Акварель прекрасно передає красу і чистоту кольорових відтінків, що зустрічаються в природі».

Галерея робіт

Поетапність виконання пейзажу

«Бачити красу скрізь, навіть там, де її немає»
Михайло Михайлович Генцар
викладач живопису

В таку похмуру погоду, як ніколи, хочеться тепла та затишку. Пропонуємо вам нову рубрику – #корисні_поради. Щочетверга, відслідковуйте цікаву інформацію про наших викладачів-митців, що буде розміщена на офіційній сторінці закладу: методичні напрацювання, творчі досягнення та поради у різних напрямах своєї галузі.

Сьогодні, пропонуємо вам, разом з нами, зануритися у чудовий світ пастелі викладача живопису Вижницького фахового коледжу мистецтв та дизайну імені Василя Шкрібляка – Михайла Михайловича Генцара.

Галерея робіт