Методичні матеріали

МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ

щодо організації освітнього процесу у Вижницькому коледжі прикладного мистецтва ім. В. Ю. Шкрібляка під час карантину

У зв’язку із призупиненням навчання у закладах освіти Чернівецької області з 06.03 по 03.04.2020 року Міністерством освіти і науки України було рекомендовано адміністраціям установ ухвалити рішення не переривати навчання під час карантину, а використовувати можливості дистанційної освіти.

Вміло організована самостійна робота студентів повинна здійснюватися завдяки використанню всіх технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів онлайн зв’язку, освітніх онлайн платформ.

Ми обрали здійснення навчання під час карантину через сайт освітнього закладу.

17 БЕРЕЗНЯ О 18:30 ПОЧНЕТЬСЯ ОНЛАЙН-ТРАНСЛЯЦІЯ КУРСІВ З ПІДГОТОВКИ ДО ЗНО ПІД ЧАС КАРАНТИНУ НА ТК «РАДА» ТА YOUTUBE-КАНАЛІ МОН

Стартує трансляція курсів з підготовки до ЗНО під час карантину на ТК «РАДА» та YouTube-каналі МОН – починаємо з лекцій з української мови та літератури, біології, математики та історії України.

План проведення дистанційних занять затверджується адміністрацією коледжу

Для організації дистанційного навчання на період введеного карантину пропонуємо викладачам проаналізувати календарно-тематичне планування, визначити теми для ущільнення та вивчення у дистанційному режимі, розробити завдання в системі онлайн у межах встановленого навантаження.

Дистанційне навчання – це технологія, що базується на принципах відкритого навчання, широко використовує комп’ютерні навчальні програми різного призначення та сучасні телекомунікації з метою донесення навчального матеріалу та спілкування безпосередньо за місцем перебування студентів. Діяльність дистанційного навчання передбачає організацію навчального процесу з використанням дистанційних освітніх технологій  та трансляцій  в режимі відеоконференцій, навчальних, виховних та інших заходів (наприклад, Youtube, Skype, «Щоденник.ua», Google Клас (Google Classroom)).

Для організації дистанційної роботи  в освітньому закладі викладачу необхідні: комп’ютер, доступ до мережі Інтернет, сканер, принтер, мікрофон. Студентам знадобляться зошит і кулькова ручка для виконання письмових робіт.

Короткий огляд онлайн-платформ для організації освітнього процесу

Безкоштовний сервіс для освітніх закладів і користувачів з особистими обліковими записами Google. Він економить педагогам час, спрощує організацію навчального процесу та спілкування зі студентами.

Переваги Google Класу. Легке налаштування. Викладачі можуть додавати студентів до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин.

 Економія часу. Створювати, перевіряти й оцінювати завдання в електронній службі швидше та зручніше, ніж на папері.

 Зручна організація. Завдання доступні студентам у відповідному розділі, а матеріали курсу (документи, фото, відео тощо) автоматично додаються в папки на Google Диску.

 Швидка комунікація. Викладачі можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а студенти – ділитися один з одним ресурсами та відповідати на запитання в стрічці курсу.

 Доступність і безпека. Як і всі сервіси пакета G Suite for Education, Клас не містить реклами, не використовує вміст і дані студентів для рекламних цілей та надається безкоштовно.

Google Presentations

Додаток дозволяє працювати з файлами на пристроях Android:– створювати та редагувати презентації, відкривати до них доступ та працювати над ними одночасно з іншими користувачами; – працювати навіть без підключення до мережі Інтернет; – додавати коментарі та відповідати на них; – додавати слайди, змінювати їх розташування, форматувати текст, вставляти фігури і так далі.

Kahoot!

KAHOOT – платформа для створення вікторин, тестів, дидактичних ігор.

Сервіс може бути використано для перевірки знань студентів.

  • Студенти можуть виконувати завдання на будь-якому пристрої, що має доступ до Інтернету – смартфон, планшет, тощо.
  • У завдання можна вставити світлини, відеофрагменти.
  • Викладач може поставити бали за правильність та швидкість виконання.
  • Зареєструватись на сайті можна через GOOGLE або Microsoft  профіль, не потрібно створювати нові логіни чи паролі.
  • Можна дублювати чи редагувати тести, що значно економить час.

Cервіс для створення та проведення опитувань. Викладач у кілька кліків може завантажити на сайт одне чи декілька запитань. А потім дає студентам посилання з кодом доступу чи можливість сканувати QR-код. Це може бути, наприклад, тест з історії України з кількома варіантами відповідей. Приміром, у якому році сталася та чи інша подія. А може бути просте опитування, що дає змогу проаналізувати настрій аудиторії. Наприклад: «Чи зрозуміли ви нову тему?». Викладач визначає, скільки часу клас має на те, щоб відповісти. А також обирає, у якому вигляді хоче отримати відповіді від аудиторії: просто кількість голосів, процентне співвідношення, діаграма, «хмара слів», графік. Далі учні відповідають зі своїх смартфонів та планшетів.

Важливе уточнення — сервіс не персоніфікований (викладач не бачить, хто зі студентів як відповів). Тому для оцінювання успішності не підійде. Однак може допомогти відслідкувати динаміку засвоєння матеріалу, оскільки результати кожного опитування зберігаються. А студенти відповідають більш розкуто, коли знають, що за неправильну відповідь ніхто не дорікатиме.

 

Додаток можна порівняти з віртуальним навчальним закладом:

  • педагог може створити кілька класів чи груп, у яких проводити заняття (вони позначаються у вигляді дверей з табличками). Для того, щоб потрапити до класу, слід зайти у ті чи інші двері;
  • у кожному класі – список студентів. Додати їх у список можна з допомогою позначки “+”, додати з телефонної книги або сфотографувати та відзначити кожного студента;
  • доступні 4 розділи: список студентів, інформація про відвідування, поведінку та журнал для контролю успішності;
  • є можливість надіслати повідомлення усім студентам чи батькам (наприклад, повідомити про батьківські збори чи інше).

Ця програма зручна тим, що для її використання не потрібно, щоб гаджети були в усього класу. Достатньо, щоб смартфон чи планшет мав викладач. Схема створення опитування проста: викладачу потрібно завантажити в мобільний додаток запитання з варіантами відповідей і роздрукувати для студентів картки з QR-кодами. Вони вже готові для скачування на сайті. Кожна картка має персональний номер, тому її легко закріпити за окремою особою. Це чотирикутне зображення, де з кожного боку стоїть літера a, b, c чи d. Літери відповідають варіанту відповіді з тесту. Щоб перевірити результати, викладачу достатньо навести свій смартфон на клас — програма відсканує всі результати відразу. Викладач може не розголошувати, хто відстав у тесті, та не ставити оцінок, однак сам матиме повний аналіз того, як клас засвоїв тему.